Chcete budovat svůj byznys, být efektivní a dosahovat svých cílů. Jasně, to chceme každý a opakovaně se o to snažíme. Ale ne vždy se nám to daří. Proč?

Čas letí rychlostí světla a minuty a hodiny každého dne nám protékají mezi prsty. Namísto toho, abychom makali na svých prioritách, věnujeme se operativě a spoustě jiných nedůležitých věcí. Jak z toho ven?

Musíte získat vládu nad svým časem a jeho využitím. Vy musíte být ten, kdo rozhoduje o využití vašeho času. Mám pro vás 9 tajemství, které vám pomohou dostat váš time management pod kontrolu.

1. Stanovujte si 90-denní cíle namísto ročních

To vás přiměje udělat více práce za kratší čas, raději než abyste prokrastinovali a snažili se udělat všechno na konci roku.

Také vám to dovolí dříve upravit směr v případě že něco nepůjde podle plánu.

2. Přestaňte přepínat

Výzkumy ukázaly, že roztříštění vaší pozornosti na více úloh snižuje vaši celkovou efektivitu.

Zaměřte se na jednu úlohu, pracujte na ní efektivně a zcela ji dokončete.

3. Praktikujte pravidlo 2 minut

Jestli něco zabere jen 2 minuty, udělejte to raději hned, než abyste to odkládali.

Pokud to zabere více času, zařaďte to do seznamu úkolů a vykonávejte dle priority.

4. Získejte zpětnou vazbu od ostatních

Nikdy není na škodu probrat svou myšlenku s ostatními. Může to ušetřit spoustu času, zejména pokud nevidíte cestu, jak něčeho prakticky dosáhnout.

Obraťte se na přítele, nadřízeného, mentora nebo experta a ujistěte se, že jdete správným směrem.

5. Vyhodnoťte, co můžete delegovat, outsourcovat nebo eliminovat

Věnujte svůj čas analýze svých denních aktivit a zvažte, co by mohl dělat někdo jiný, co by šlo dělat levněji nebo efektivněji.

Tím získáte více času na práci, která vám jde lépe anebo kterou děláte raději.

6. Ukliďte si stůl, než začnete

Uklizení pracovního prostoru vás připraví na celý den. Na čisté mysli něco je!

Získáte klid a prostor na kreativní tvoření a soustředěnou práci.

7. Plánujte si svůj kalendář

Naplánujte si svůj den ještě večer nebo hned ráno. Napište si, co důležitého chcete udělat a dejte tomu priority. Vyhraďte si na to čas.

Priority se mohou měnit a tak buďte flexibilní a upravte list dle potřeby.

8. Naučte se říkat ne

My všichni se snažíme, aby lidé kolem nás byli spokojení a nechceme je zklamat. Když je váš kalendář plný, s respektem odmítněte další požadavky. Lidé to možná hned nepochopí, ale brzy se naučí respektovat váš čas.

9. Věnujte čas odpočinku

Pro vaši maximální produktivitu je nezbytné, abyste odpočívali a dobíjeli baterky. Dělejte přestávky v práci, udělejte si volné dny a občas taky pořádnou dovolenou. Svůj odpočinek si deje do kalendáře, stejně jako vaši práci.

Jděte do toho

Přečetli jste si článek a buď si myslíte, že už jste to všechno věděli, nebo jste dospěli k naivnímu přesvědčení, že teď už to půjde samo. Nepůjde!

Důležitá je akce a vytrvalost. Rozhodněte se, že to uděláte hned a vytrvejte u nových návyků. Jinak jste četli zbytečně.

Stanovte si 90 denní cíle, napište si je, delegujte, co je možné, ukliďte si pracovní prostor a naplánujte si časové bloky na práci a odpočinek. Udělejte to hned. Nezabere to tolik času.

Poslechněte si podcast

K tomuto článku jsem natočit epizodu. Můžete si ji poslechnout jako podcast v kanálu Time Toasters.

Podcast: 9 tajemství time managementu

Dárek pro vás

Vytiskněte si 9 tajemství time managementu a mějte je na očích.

Autor

Martin Pavlík

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More