Pojem Scorecard (SC) označuje metriku výkonu strategického managementu používanou k identifikaci a zlepšování různých interních podnikových funkcí a jejich výsledných externích výsledků. Skórovací karty, které se používají k měření a poskytování zpětné vazby organizacím, jsou běžné mezi společnostmi ve Spojených státech, Spojeném království, Japonsku a Evropě.

Sběr dat je zásadní pro poskytování kvantitativních výsledků, protože manažeři a vedoucí pracovníci shromažďují a interpretují informace. Zaměstnanci společnosti mohou tyto informace využít k lepšímu rozhodování o budoucnosti svých organizací.

Proč používat Scorecards

Používání skóre má mnoho výhod. SC například umožňuje podnikům shromažďovat informace a data do jediné zprávy, aniž by se museli zabývat více nástroji. To umožňuje managementu ušetřit čas, peníze a zdroje, když potřebuje provést kontroly za účelem zlepšení postupů a operací.

Scorecards poskytují managementu kromě finančních záznamů také cenný přehled o službách a kvalitě jejich firmy. Měřením všech těchto metrik jsou manažeři schopni školit zaměstnance a další zúčastněné strany a poskytovat jim rady a podporu. To jim umožňuje komunikovat své cíle a priority, aby splnili své budoucí cíle.

Další klíčovou výhodou SC je, jak pomáhá společnostem snížit závislost na neefektivitě jejich procesů. To se nazývá suboptimalizace. To často vede ke snížení produktivity nebo výstupu, což může vést k vyšším nákladům, nižším výnosům a zhroucení obchodních značek a jejich reputace.

Vzor Scorecard ke stažení

Připravili jsme pro vás příklad, jak skutečně vypadá zpracované SC. Tento vzor můžete použít jako inspiraci pro vlastní plánování a řízení.

Vzorové SC si stáhněte zde.

Scorecard je ale jen střípek toho, co můžete pro rozvoj vašeho byznysu udělat. Pokud chcete své podnikání skutečně posunout na vyšší úroveň, pak si nenechte ujít knihu Evoluce podnikání. Najdete ji na našem webu https://evolucepodnikani.cz/

Autor

Martin Pavlík

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More