Obsah je král! Tuhle větu pronesl Steve Jobs už před více než 20 lety. Dnes to působí jako proroctví – content marketing (obsahový marketing) je totiž jedním z nejskloňovanějších marketingových pojmů vůbec. Ať už se zeptáte jakéhokoliv markeťáka, potvrdí vám, že bez obsahu váš byznys zkrátka klapat nebude. Co je content marketing, proč je tak důležitý a jak na něj?

Co je content marketing?

V posledních dvou desetiletích proběhla masivní digitalizace prakticky všech odvětví, a v současnosti tak platí heslo: kdo není online, jako by nebyl. Abyste byli v podnikání úspěšní, musíte fungovat na internetu, jinak se o vás zkrátka nikdo nedozví. 

V důsledku tato skutečnost ale znamená, že je na internetu obrovské množství obsahu. Tak obrovské, že se zákazník mezi statisíci hesel řvoucích „KUP SI MĚ” zkrátka trochu ztrácí. Který z produktů vybrat? Které značce důvěřovat?

Odpovědí je právě content marketing. Ten totiž spočívá ve vytváření kvalitního a hodnotného obsahu pro zákazníky:

Pomocí takového obsahu si se zákazníky vybudujete vztah. Zapamatují si vás, zaškatulkují si vás jako odborníka na dané téma, a až budou chtít nakoupit, budete první, na koho si vzpomenou. A to, vážení, je jednoduchá, ale pravdivá odpověď na otázku, co je obsahový marketing a o co se snaží.

Vy nehledáte zákazníka, zákazník hledá vás

Doby, kdy jste vy hledali zákazníka, jsou už dávno ty tam. Dnes si naopak zákazník najde vás. A je za tím, jak jinak, obsahový marketing. Když ho budete dělat dobře, zákazník:

  • vás sám od sebe najde, třeba díky šikovně použitým klíčovým slovům ve vašich článcích
  • tím zvýší organickou návštěvnost vašeho webu
  • se na stránky rád a dobrovolně vrátí, aby se dozvěděl další informace
  • bude váš obsah sdílet
  • doporučí vás svým přátelům

Co je tedy cílem obsahového marketingu?

Jak už jsme řekli: Prvotním záměrem content marketingu je budovat vztahy se zákazníky. Kromě toho je ale obsahový marketing také skvělý způsob, jak zvyšovat návštěvnost svého webu. Je jedno, jestli jste rocková kapela nebo IT firma specializující se na kontejnerizaci aplikací v dockeru, vracející se zákazníci jsou pro váš byznys zkrátka klíčoví.

Tip: Zjistěte, jak nakopnout své podnikání díky komunitám a networkingu.

Content marketing je v dnešní době nutností

Jelikož je vaše konkurence s největší pravděpodobností veliká, nestačí vám jen mít prázdné webové stránky se jménem a odkazem na email. Potřebujete, aby se váš web zobrazoval na prvních příčkách vyhledávačů, kde si ho potenciální zákazník snáz všimne.

Toho docílíte skrze obsahový marketing. Díky tomu, že budete tvořit lákavý obsah, zvýšíte návštěvnost svého webu, vyhledávače jej vyhodnotí jako atraktivní a zákazníci se k vám dostanou sami.

Na první pohled se tak sice může zdát, že platíte redaktora či copywritera za to, aby zdarma sdílel vaše know-how, jedná se ale o investici. Sponzorujete kvalitní content, který zvyšuje povědomí o vašem produktu, a nepřímo tak získáváte zástupy klientů.

Jak se dělá kvalitní obsahový marketing?

Jak často a co sdílet, abyste získali své fanoušky? V praxi to je docela věda, Google, Seznam i sociální sítě mají poměrně komplikované parametry pro výběr nejlepšího obsahu. Jisté však je, že pokud budete sdílet každý den desítky informačně prázdných článků a čistě prodejních sdělení, nijak tím svému byznysu neprospějete. Ideální je zkombinovat kvantitu a kvalitu obsahu, a hlavně chvíli vydržet. Výsledky se totiž neprojeví hned.

Líbil se vám článek? Sledujte nás na Facebooku a Linkedinu a dostaňte se tak k dalším zajímavým tipům a novinkám!

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More