Pokud rozjíždíte byznys, založení vlastního webu je jedním z prvních kroků. Tedy alespoň pokud chcete na trhu chvíli vydržet. Tím, že jste ho s velkou slávou spustili, ale vaše práce na něm zdaleka nekončí. Spíš naopak. Jak zvýšit návštěvnost stránek a dostat se do povědomí zákazníků? Možná se budete divit, ale existuje několik možností, které vás nebudou stát (skoro) ani korunu. Podívejte se na 7 způsobů, jak zvýšit návštěvnost a získat si nové zákazníky.

1. Analyzujte data návštěvnosti

V první řadě zjistěte, jak si momentálně stojíte. Když byste se plavili na potápějící lodi, bylo by pravděpodobně také efektivnější najít skulinu, kterou do ní zatéká a vyplnit ji než zběsile vyhazovat vodu vědrem. Všechno vyžaduje nějakou strategii. Neděste se toho, jak děsivě to může znít a postupujte krok po kroku. Na Google Analytics najděte data o chování vašich návštěvníků.  Je to taková studnice informací, ke které máte přístup zcela zdarma a stačí vám pár kliknutí.

Co z Google Analytics zjistíte?

  • Návštěvnost webu za určité časové období,
  • počet unikátních návštěvníků (uživatelé vracející se opakovaně),
  • zobrazené stránky,
  • zdroje návštěvnosti.

Z Google Analytics toho samozřejmě můžete vydolovat mnohem víc. Tohle je ale takový základ, který zvládne vyhodnotit každý začátečník. Pokud máte ze statistik a tabulek husí kůži, můžete si časem najmout někoho, kdo se s tím popere za vás a vysosá vám jen ty nejdůležitější informace.

Tip: Pokud s podnikáním na internetu teprve začínáte, doporučujeme článek Buďte online, nebo vůbec nebuďte.

2. Zvedněte návštěvnost stránek díky SEO

Než se vaše webové stránky dostanou k potenciálnímu zákazníkovi, musí se zalíbit robotům, kteří na základě složitých algoritmů vyhodnocují, komu se vaše stránky zobrazí a na jaké pozici. Touto složitou matematikou se zabývá SEO (Search engine optimization), což by se dalo volně přeložit jako optimalizace obsahu pro vyhledávače. Než si o SEO něco nastudujete, nebo si najmete profíka, máme pro vás pár rad, jak zvýšit návštěvnost webu pomocí SEO:

  • udělejte si analýzu klíčových slov,
  • používejte meta popisky a meta titulky,
  • text přehledně strukturujte,
  • přidávejte k obrázkům popisky,
  • zkontrolujte rychlost načítání stránky,
  • používejte zpětné odkazy na další stránky svého webu.

3. Vyjednejte si linkbuilding

Když už je řeč o zpětných odkazech, linkbuilding je taková často opomíjená pokladnice potencionálních zákazníků. Kromě toho, že budete odkazovat na další stránky vašeho webu (interní odkazy), můžete totiž využít také externích odkazů na weby cizí. A proč byste to dělali, že jo? Odpověď souvisí právě s těmi body, o kterých jsme se už zmiňovali výše.

Jednou z hlavních výhod je, vytváření povědomí a důvěryhodnosti. Pokud na vaše webové stránky odkazuje jiný důvěryhodný web, vylepší to vaši pozici nejen u Googlu, ale i u koncových zákazníků. Také je to způsob, jakým se o vaší značce mohou dozvědět klienti, kteří by o vás jinak ani nezakopli.

4. Investujte do PPC reklamy

Každý, kdo se někdy pokoušel rozjet vlastní podnikání ví, že na začátku není rozpočet nikdy dost velký. A to je právě důvod, proč je dobré dělat reklamu efektivně. Nevyhazujte velké částky za masivní kampaně. Dobře nastavená PPC reklama vám pomůže zvýšit konverze. U PPC reklamy totiž platíte jen pokud na ni zákazník klikne. Máte tak mnohem větší šanci nalákat zákazníky, kteří mají o váš produkt opravdu zájem. Můžete tak zvýšit návštěvnost webu za minimální náklady.

5. Zapojte sociální sítě

Víc než 80 % zákazníků vyhledává informace o firmě na sociálních sítích, u mladších uživatelů to platí dvojnásob. Využijte toho pro zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek. Přidávejte do svých příspěvků odkazy na články na blogu, nezapomeňte na vaší facebookové stránce vyplnit odkaz na web a zapojte se do diskuzí ve vašem oboru. Zkrátka a dobře, buďte vidět a umožněte potenciálním zákazníkům, aby váš web našli.

Další možnost, jak zvýšit návštěvnost, je vaše příspěvky propagovat. Protože je ale Facebook docela záludná bestie, sepsali jsme pro vás zvlášť pár rad, jak reklamu na Facebooku rozhodně nedělat.

6. Oslovte zákazníky pomocí newsletteru

E-mail ještě není mrtvý. Není to už sice zdaleka nejefektivnější způsob reklamy, ale byla by škoda ho nevyužít. Nemáme tím samozřejmě na mysli, abyste zákazníky spamovali vaší akční nabídkou… tím je mnohem spíše odradíte. Aby měl váš newsletter skutečně nějakou hodnotu, musí mít zákazníkům co nabídnout. Poraďte jim s výběrem zboží, informujte je tom, co je zajímá, nebo jim poskytujte rady z vašeho oboru. Nezapomínejte přitom ani na technické detaily, jako je poutavý předmět, CTA tlačítko nebo zajímavá grafika.

7. Content marketing může návštěvnost webu raketově zvýšit

Všemu, co jsme právě vyjmenovali, nasadíte korunu hodnotným content marketingem. Zkrátka a dobře, abyste zvýšili návštěvnost stránek, poskytujte vašim návštěvníkům hodnotný obsah. Že by měl mít váš web blog, snad ani nemusíme zmiňovat. Nejenže si tak zajistíte vyšší návštěvnost, ale pomáhá taky budovat důvěryhodnost vaší značky (pokud totiž o něčem píšete podrobné články, asi o tom musíte něco vědět). 

Obsahový marketing ale zahrnuje i příspěvky na sociálních sítích, tvorbu hodnotných videí na YouTube, nebo reels na Instagramu, právě ty zmiňované poutavé newslettery, podcasty nebo e-booky. Máte tak na výběr spoustu možností, podle toho, co je pro vás relevantní.

Přečtěte si, proč je content marketing důležitý a jak na něj.

Kvalitní obsah je král

Ať už se vydáte jakýmkoliv směrem, nezapomínejte na kvalitu. To, že budete dělat všechno mizerně vám úspěch nezaručí. Zaměřte se raději na to, co je pro vás přirozenější a dělejte to pořádně. Ono to totiž potom na výsledku bude poznat. Zákazníka, kterého při první návštěvě vaší webové stránky (nebo ještě před ní) odradíte, totiž budete dostávat zpátky jen hodně těžko.

Jestli vás téma businessu zajímá, stejně jako nás, sledujte náš Facebook nebo se vrhněte na některý z dalších článků:

Autor

Aneta

administrator

Podobné články

Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok

Poznejte populární sociální síť TikTok. Podobně jako na facebooku a instagramu, i na síti TikTok můžete tvořit obsah jako firma. Výhodou je skvělý organický dosah, který vám může přivést mnoho nových zákazníků, aniž byste zaplatili za reklamu. Co všechno síť TikTok nabízí a proč se s ním (ne)začít?   Co je TikTok?  TikTok je sociální síť,

Read More

Community management: budujte vztah se zákazníky 

Komunikace se zákazníky dnes už neprobíhá jenom v obchodě, ale i online, a to převážně na sociálních sítích. Nepříjemná obsluha v obchodě návštěvníky pravděpodobně odradí od dalšího nákupu, to stejné se vám může stát i v komentářích a zprávách na sociálních sítích. Dáme vám tipy, jak na community management, který buduje vztah se zákazníky.  Community

Read More

Psychologie barev v marketingu: Jak barvy vaší značky působí na ostatní?

Barvy mají na psychiku člověka větší vliv, než byste možná čekali. Mnohdy rozhodnou o tom, zda zákazník nakoupí. Co barvy symbolizují a jak s nimi pracovat v marketingu? Zjistěte víc o psychologii barev.  Jak funguje psychologie barev?  Podle výzkumů mají barvy velký vliv na podvědomí lidí. Určitě jste slyšeli obecné vysvětlení, že zelená barva uklidňuje

Read More